De situatie in Gaza vraagt om actie. Inmiddels hebben we twee grote demonstratie in Den Haag gehad (100.000/150.000+ deelnemers!) maar ik vroeg me af wat ik nog méér kan doen. Aldus kwam aanvankelijk de penning NAKBA II uit mijn handen, gevolgd door een manshoog beeld naar hetzelfde ontwerp.
De Gaza kant: puin en verwrongen wapeningen van de kapotgebombardeerde huizen.
De Israël-zijde: een fragment van de met Palestijns bloed besmeurde vlag.
* NAKBA betekent De Grote Catastrofe, zie Wikipedia